A pak přišla Mirna

A pak přišla Mirna

Sibylle Berg
Režie: 
Dramaturgie: 

Když se z dvacetiletých rebelek stanou třicátnice a porodí novou generaci. MATKA A DCERA - jak archetypální! – asi jako Gilmorky na tripu

Proč se mám stát matkou, když svojí matku nesnáším? Musím mít vybavenou kuchyň? Musím pohřbít placentu pod dubem? A odkud vlastně znám tohle odporný slovo? Jestli se z toho embrya má stát dítě, jak mu budu vysvětlovat to s: životním prostředím, občanskýma válkama, kurzem dolaru, kyborgama a extrémistama z ISIS… No tak jo, rozluč se se všema pozitivníma vlastnostma, jako je humor a agresivita. Řekni sbohem a zařaď se do řady starostlivých, vřelých, jemných, odpouštějících, neustále uražených žen. Tak už háčkuj, ty chudáku!

Když se z dvacetiletých rebelek stanou třicátnice. Všechno, za co bojovaly, občanská angažovanost, nenormativní postavení ženy ve společnosti, alternativní genderové a rodinné vzorce, najednou tak nějak postrádá smysl. Notabene když to něco s růžovým batůžkem na zádech, co jim říká „matko“, se dokáže s tak povědomou razancí vymezit vůči předchozí generaci.

Hra německo-švýcarské autorky Sibylle Berg volně navazuje na její předchozí úspěšnou hru A teď: svět!, která byla prestižním německým divadelním časopisem Theater heute zvolena Hrou roku 2014. Inscenace A pak přišla Mirna berlínského Maxim Gorki Theater v režii Sebastiana Nüblinga získala Cenu diváků na prestižní přehlídce Mülheimer Theatertage 2016. V Divadle LETÍ ji nastuduje mladý režisér Adam Svozil, jehož inscenace Rituální vražda Gorge Mastromase získala Cenu Marka Ravenhilla za rok 2015 a který s Divadlem LETÍ již několikrát spolupracoval na projektu scénických skic 8@8.

 

Překlad hry Heleny Eliášové podpořil v rámci dlouhodobé podpory překladů soudobé německé dramatiky do češtiny Goethe-Institut. 

Délka představení 1 hodina 10 minut bez přestávky