A pak přišla Mirna

  • 03/02/2017
  • 11/04/2017
  • 18/05/2017
  • 25/06/2017
  • 22/10/2017
  • 20/11/2017
  • 12/12/2017
  • 09/11/2017
  • 14/11/2017
  • 05/01/2018
  • 11/01/2018
  • 13/02/2018
  • 02/03/2018
  • 03/10/2018
  • 03/11/2018
  • 13/01/2018
  • 18/02/2019
  • 13/03/2019
  • 26/03/2019
  • 19/10/2019
  • 26/04/2020

Když se z dvacetiletých rebelek stanou třicátnice a porodí novou generaci.

Matka a dcera – jak archetypální! – asi jako Gilmorky na tripu

„Proč se mám stát matkou, když svoji matku nesnáším? Musím mít vybavenou kuchyň? Musím pohřbít placentu pod dubem? A odkud vlastně znám tohle odporný slovo? Jestli se z toho embrya má stát dítě, jak mu budu vysvětlovat to s: životním prostředím, občanskýma válkama, kurzem dolaru, kyborgama a extrémistama z ISIS… No tak jo, rozluč se se všema pozitivníma vlastnostma, jako je humor a agresivita. Řekni sbohem a zařaď se do řady starostlivých, vřelých, jemných, odpouštějících, neustále uražených žen. Tak už háčkuj, ty chudáku!“

Když se z dvacetiletých rebelek stanou třicátnice. Všechno, za co bojovaly, občanská angažovanost, nenormativní postavení ženy ve společnosti, alternativní genderové a rodinné vzorce, najednou tak nějak postrádá smysl. Notabene když to něco s růžovým batůžkem na zádech, co jim říká „matko“, se dokáže s tak povědomou razancí vymezit vůči předchozí generaci.

Hra německo-švýcarské autorky Sibylle Berg volně navazuje na její předchozí úspěšnou hru A teď: svět!, která byla prestižním německým divadelním časopisem Theater heute zvolena Hrou roku 2014. Inscenace A pak přišla Mirna berlínského Maxim Gorki Theater v režii Sebastiana Nüblinga získala Cenu diváků na prestižní přehlídce Mülheimer Theatertage 2016. 

TRAILER K INSCENACI ZDE!

Překlad hry podpořil v rámci dlouhodobé podpory překladů soudobé německé dramatiky do češtiny Goethe-Institut. 

„Hořká komedie v režii Adama Svozila předjímá chování generace, jež zatím chodí do školky. Patří k tomu nejsoučasnějšímu, co lze na evropských jevištích vidět.”

„Divadlo LETÍ se v této inscenaci v mnohém opírá o známý seriál Gilmorova děvčata. Text ironicky polemizuje o podobách rodiny a možnostech seberealizace žen-matek. Oproti seriálovému pendantu si ale text i inscenace rozhodně neberou servítky a jdou na dřeň.“

„Vznikla inscenace, kterou si Divadlo Letí výrazně utvrzuje svou pozici na špici progresivního českého divadla a jež rozhodně stojí za (nejednu) návštěvu.“

Legenda:
  • začínáme s vášní pro nové hry
  • pro odvážnější labužníky
  • pro gurmány
Partneři inscenace